11 June 2012

sedih !





Al-Fatihah..
Kali ni giliran ibu sahabat aku pulak yg kmbali ke rahmatullah
Balik skolah td, xsmpat turun dr moto lg mak dh tnya dh tau ke brita
Aku tnya, brita apa ?
Mak kata mak bestfriend aku dh mninggal
Trkjut gila msa tu..mcm xpcya ja smua ni
Mak dia baik sangat, ramah pulak tu
Msuk2 rumah trus sebak. Snang sangat air mata ni mngalir
Cpt2 tukar baju n solat, trus pegi rumah Nada

Aku dan nada mmbesar sama2 dr tadika lagi
Mak kami pn dh kenal dan rapat sangat
Tp Allah lebih sayangkan dia
Mungkin ada hikmah dsebalik semua ni
Skrg tanggungjawab Nada akn jadi lebih besar
Dia anak perempuan sulung, jd dialah yg akan gantikan tempat maknya
Petang td masa pergi mlawat dia, sayu sgt rasa
Dia pn mcm xlarat, mata pn dh bengkak
Paling sebak bila tengok adik dia yg bongsu dia yg istimewa
Dia baru 6tahun, umur yg sgt muda untuk mndapat ksih syg dr seorg ibu

Ya Allah, begitu besar dugaan yg kau bagi pd kawanku itu
Tak tau la mcm mana life dia lepas ni
Mak aku rajin cakap, kalau Nada nk tumpang pegi skolah, bawak la
Xpayah upah apa2 pn
Sedih! tu ja yg nmpak pada riak muka Nada
Sebelum ni dia rajin story kt aku mcm2 psl dia n mak dia
Dia slalu mngadu and kongsi mcm2 dgn mak dia
Mak dia sporting sangat !
Hampir 4hari mak dia berada di hospital

Tapi lepas ni dia nk mngadu smua tu dgn sapa lagi
Kalau mati ayah xpa lagi, tapi kalau mati mak yg paling sedih
Sbb smua anak lebih rapat dgn ibunya
Dia kawan aku yg paling lama dan paling baik dgn aku. kami xpenah pn ada brgaduh apa2
Aku doakan smoga ibunya dicucuri rahmah, diampunkan semua dosa
dan diletakkn disisi org2 yg beriman dan org2 yg soleh
setiap yang hidup pasti akan mati.. itu sudah ditetapkan

Ya Allah, kau tabahkanlah hati sahabatku itu
Berikanlah kejayaan dlm hidupnya utk dia menjaga adik2nya dan meneruskan khidupannya msa
hdapan


Al-Fatihah~




No comments:

Post a Comment