1 January 2013

New Year ツ




Helloo..
today is 1st day untuk tahun 2013. rasa macam sangat cepat masa berjalan. sekarang dh tahun baru. seperti biasa, setiap kali tahun baru mesti semua orang ada azam baru kan.. 
Heehe..same with me lah. azam baru aku nak jadi lebih baik dari sebelum ni. nak belajar sungguh2, and nak bagi cepat masuk u.. yeahhh ! 

ramai tanya, "eh ainshah ko takde pakwe ke?" hahaha..semua orang mesti nak ada boyfren kan. but my mom suruh belajar dulu. nak berpakwe2 pun lepas ni boleh. setiap orang dah ditentukan jodohnya kan. so don't worry sangat lah. sekadar nak kawan rapat tu tak kesal la. tapi jangan lebih2...
terdiam aku bila teringat apa yg mak cakap tu.


eh eh,dah terlari dari tajuk pulak.. ok2,berbalik semula pada tajuk. macam2 suka duka pahit manis masin masam kelat (ahh aku melalut) aku lalui dalam tahun 2012. antaranya aku kenal erti persahabatan. mana yg patut aku jadikan kawan and mana yg aku patut jadikan lawan.. ehh,lawan bukan bermusuh ye. just berhati2. maklumlah,mulut tempayan boleh ditutup tp mulut manusia sukar kn.. so apa orang nak kutuk or cakap apa2 aku dah tak kesah. biar lah dorang tu. nanti dorang letih mesti dorang akan diam jugak kn.. Tak semua orang suka kita lah..
kawan waktu senang ramai, tapi kawan waktu susah mesti payah nak jumpa kann.. 
tp alhamdulillah aku jumpa jgk kawan yg sanggup dgn aku even susah or senang.. syukur sangat !!


2012 jugak adalah tahun ujian bagiku. macam2 penyakit aku dapat sampai study aku terganggu. time form4 aku banyak dapat result baik. tapi 2012 banyak yang teruk. spm?? jangan cakap lah..study pun gitu2 je. result yg bakal keluar ni entah la nak jadi apa. aku redha, tawakal dengan takdir Allah.. sampai sekarang penyakit aku belum sembuh2 jugak. dah merata aku berubat tapi tetap akan berulang. dah Allah nak uji aku, aku terima dengan hati terbuka. actually aku bersyukur diuji. sebenarnya Allah uji hambanya sebab Allah ingat and sayangkan hambanya. sesetengah ulama jarang diuji. ini juga telah merubah aku untuk jadi lebih ingat pada Allah dan mengagungi kekuasaan dan kebesaranNya.


2012 jugak tahun letih bagiku. yela,exam kan. fuhh,nak termuntah tengok soalan. lagi banyak drpd Pmr dulu. ckgu2 jgn tnya lah, semua macam singa.. haha,opsss !
ckgu marah sebab sayang kan. so terpksa lah bersabar banyaaakkk. ckgu buat semua tu sebab nak bg kami berjaya. nanti kalau aku jadi ckgu ke aku akan lebih faham prasaan jadi seorang guru..


banyak lagi kalau nak diingat semua kenangan sepanjang 2012. aku berharap 2013 akan menjadi tahun yang lebih baik bagiku. semoga aku dan keluarga dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur dan sentiasa diberkati. semoga ayahku dicucuri rahmat, diampunkan segala dosa dan ditempatkan dalam kalangan orang2 yg beriman dan soleh.. aminnn...


masuk 2013 umur ku pun masuk lah ke alam 18 tahun... hohoo,dah tua rupanya aku ni. tak sangka !!
tengok muka macam umur 14 je.. hahaha.. perasan !
lepas ni nak isi borang maktab and asasi. mak nak sangat aku jadi ckgu. alaaa makkk, saya minat jadi engineer la mak. tp jd ckgu pun ok jugak. tengok akak aku tu ckgu ok je.. zaman sekarang dah tak boleh pilih krja, alamatnya makan pasir laa klw takda krja.. ehh,ada ka orang makan pasir?? (garu kepala)
wktu cuti ni aku nak ambik lesen kreta.. weeehuuu, dah boleh drive sikit2 tau. nnti orang kt tmpat memandu tu ajar lagi lah. lama2 nanti lagi cekap lah.. hehehe. tak sabar nak drive sendiri ..


No comments:

Post a Comment